traditional yet
technologically sound
design for asco's treatment system

summary of the EMERSON POWERPLUS

Fabrikant Emerson wilde graag de, tot dan toe, lage merkbeleving van de Asco powerpulse luchtkleppen opwaarderen, zonder dat daarbij de productiekosten zouden stijgen. Scope Design pakte de handschoen op, ontwikkelde een compleet nieuwe serie Asco powerpulse luchtkleppen. Een herkenbaar en high end product, waarmee zij zelfs een IF-award wonnen. 

design brief

De powerpulse luchtkleppen van Asco zorgen ervoor dat opgehoopte deeltjes stof en vuil in luchtbehandelingssystemen worden weggeblazen. Deze kleppen maken deel uit van een grotere installatie en hebben als onderdeel traditioneel een lage merkbeleving. Fabrikant Emerson wilde daar graag verandering in brengen, zonder dat de producten meer zouden gaan kosten.

The approach of the project

Betere powerpulse luchtkleppen tegen een zelfde kostprijs met een waslijst aan technische specificaties, eisen en randvoorwaarden. Emerson achtte het een onmogelijke opdracht. Door het product, gebruik en productieproces binnenstebuiten te keren, om te draaien en te kantelen, wist Scope Design de luchtkleppen te voorzien van een nieuw design. De kers op de taart was de toevoeging van het merk Asco op een prominente plek van het product, waardoor de merkbeleving bij gebruik enorm toenam.

THE DESIGN RESULT

Emerson kreeg een compleet nieuw assortiment Asco powerpulse luchtkleppen, die met dezelfde hoeveelheid materiaal gefabriceerd kunnen worden als de bestaande luchtkleppen. Budget neutraal dus! Scope Design maakte ook een productbrochure waarin alle verschillende types overzichtelijk worden gepresenteerd en de USP’s van Asco duidelijk naar voren komen.Scope Design ontving een IF-award voor het resultaat.